Інформація для студентів
Знімальний павільйон студії кіно-, телемистецтва
Міжкафедральна навчальна медіалабораторія Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка
Освітлювальний прибор Lowel T1-10E
Режисерська апаратна
Режисерська апаратна
Відеомонтажна
Відеомікшер Panasonic AG-HMX100P
Відеокамера Panasonic AG-AF104ER
Знімальний павільйон лабораторії
Знімальний павільйон лабораторії
Знімальний павільйон лабораторії
Адреса: Україна, м. Київ, 04119,
вул. Мельникова, 36/1, кім. 130.
тел.: 481-45-78


СПИСОК ПИТАНЬ ДО ЕКЗАМЕНІВ

1. ОСНОВИ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І ТЕЛЕТЕХНІКИ

Консультація: 14.12.2017. в 17:00 в ауд. 427а.
Екзамен: 15.12.2017. в 15:00 в ауд. 428.


1. Історія виникнення телебачення.
2. Звукова хвиля і її характеристики.
3. Оцифровка звуку. Частота Найквиста.
4. Основні види мікрофонів. Спрямованість мікрофонів.
5. Балансовий і не балансовий звуковий сигнал.
6. Запис звуку під час зйомки.
7. Бінокулярний зір і 3D телебачення.
8. Три фізичні процеси, що лежать в основі телебачення.
9. Телевізійне розгорнення.
10. Черезрядкове і прогресивне розгорнення. Застосування, позначення.
11. Сигнал яскравості і повний телевізійний сигнал.
12. Сумісні системи кольорового телебачення PAL, SECAM, NTSC.
13. Компонентний, композитний і S-video сигнали.
14. Цифрове кодування телевізійного сигналу.
15. Внутрикадрова і міжкадрова компресія. Формати запису, у яких вони застосовуються.
16. Інтерфейси для передачі аналогових і цифрових сигналів.
17. Вакуумні датчики телевізійного зображення.
18. Напівпровідникові фотоматриці ПЗС. Устрій, види, характеристики.
19. Напівпровідникові фотоматриці КМОП. Устрій, види, характеристики.
20. Залежність глибини різкозображуваного простору від розміру матриці.
21. Запис відеозображення.
22. Особливості Raw-формату.
23. Види носіїв для запису інформації застосовувані у відеокамерах.
24. Класифікація відеокамер.
25. Основні настроювання і режими роботи відеокамери.
26. Камери для цифрового кінематографу. Особливості.
27. Стабілізація зображення. Можливі способи стабілізації.
28. Баланс білого (червоно-синє і зелено-пурпурне співвідношення).
29. Осцилограма. Для чого оператору потрібна осцилограма відеосигналу?
30. Робота відеокамери при багатокамерній зйомці.
31. Вектроскоп. Для чого використовується?
32. Зебра. Призначення індикатору "Зебра", види, особливості використання.
33. Додаткова операторська техніка.
34. Електронно-променеві трубки (кінескопи) телевізорів.
35. Плазмові панелі.
36. Рідкокристалічні монітори. Монітори на квантових крапках.
37. Світлодіодні і OLED монітори.
38. Різновиди відеопроекторів.
39. Програми автоматизації ефіру.
40. Програми відеомонтажу.
41. Програми композитінгу.
42. Основні види програм, які використовуються у кіно- і телевиробництві.
43. Стандарти Full HD, Ultra HD, 2K, 4K.
44. Передача сигналу від камери до апаратної.


2. ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ ХУДОЖНІХ І ДОКУМЕНТАЛЬНИХ ФІЛЬМІВ
Консультація: 21.12.2020. в 17:00 в ауд. 447.
Екзамен: 22.12.2020. в 15:00 в ауд. 321

1. Специфіка освітлення в павільйоні, інтер'єрі та на натурі.
2. Технологічні етапи створення фільму.
3. Виразні засоби екранних мистецтв.
4. Зйомка з панорамуванням як один з основних прийомів операторської майстерності.
5. Основні види світла, їх функції, залежність характеру зображення від їх використання.
6. Репортаж — основа телевізійного інформаційного мовлення.
7. Створення ілюзії тривимірного простору в двомірній площині екрану.
8. Світлове вирішення кадру, епізоду, фільму.
9. Робота знімальної групи в екстремальних умовах зйомки. Техніка безпеки.
10. Робота знімальної групи в підготовчому періоді створення фільму.
11. Запис звуку на знімальному майданчику художнього фільму, та подальше озвучування фільму.
12. Композиція кадру і закони композиції.
13. Використання комбінованих кадрів у кінематографі.
14. Відмінності роботи оператора в художньому та документальному кінематографі.
15. Виділення сюжетно-композиційного центру кадру. Поняття акцент.
16. Робота диктора у кінематографі.
17. Динамічні прийоми зйомки.
18. Особливості зйомки телеспектаклів, фільмів-балетів, фільмів-спектаклів.
19. Особливості зйомки спортивних сюжетів, фільмів про спорт.
20. Техніка безпеки при виробництві фільмів.
21. Технологія знімального процесу кінодокументаліста.
22. Зйомка синхронних звукозображальних матеріалів.
23. Знімально-постановочна робота над павільйонними об'єктами фільму.
24. Робота над акторським епізодом.
25. Зйомка епізоду багатокамерним методом.
26. Світлове і кольорове вирішення натурних планів.